• Гневът или как скришно да постигаме целите си.

    Гневът или как скришно да постигаме целите си.

    Гневът е защитна емоционална реакция, която подтиква индивида да преодолее противопоставящи сили, да отхвърли или да навреди на някого, да го атакува и да го победи. В застрашителна ситуация тази емоция може да бъде полезна, като мобилизира ресурсите на индивида и помага да се преодолее опасността или препятствието. Гневът се превръща в проблем, когато: е явно излишен или неадекватен; не помага, а възпрепятства решаването на проблема; поражда ненужни конфликти; вреди неблагоприятно на самочувствието и здравето на самия индивид. Например, някои хора смятат, че гневът е единственото и универсално средство за решаване на проблемите. При такъв начин на живот те получават много допълнителни неприятности, особено ако по този начин се опитат да решат свои вътрешни проблеми.

  • Депресията – скрития спътник от нашето ежедневие.

    Депресията – скрития спътник от нашето ежедневие.

    Мислите на депресирания човек са обсебени от идеи за дълг, вина, самоотрицание и безсмисленост на живота. Около 75% от депресираните пациенти мислят за самоубийство. Тежестта на депресията до голяма степен се определя от степента на изразеност на суицидните намерения. Клиентът може само да мечтае за смъртта или да обмисля конкретен план за самоубийство; може да провежда определена реална подготовка за него или дори да извърши опити за самоубийство.

  • Тревожността – или страха от лошите сценарии на бъдещето ни.

    Тревожността – или страха от лошите сценарии на бъдещето ни.

    Тревожността, за разлика от фобиите, се отнася до бъдещето: човек се безпокои и непрекъснато пресмята в съзнанието си различни варианти за лоши сценарии за развитие на събитията. Той плаши сам себе си с това, което може да се случи. Тъй като човек не може да контролира всички фактори, от които зависи резултатът от събитията, неговата активност се сблъсква с ограничаващи сили и се реализира в хаотични реакции. Той се измъчва, свива ръце и стиска зъби, сърцето му започва да се тупти ускорено, ръцете му треперят, мислите му прескачат, дишането му става по-бързо, дланите му се потят – и всичко това не води до действителни действия. Тревожността е възбуда, която не намира изход и се явява страх от бъдещето.

  • 14 изумително дълбоки цитати от пациенти с психично разстройство!

    14 изумително дълбоки цитати от пациенти с психично разстройство!

    Психиатри и психолози са попитани за това, кое е най-дълбокото нещо, което някога са чували от своите пациенти. Отговорите са удивително дълбоки и те ще ви помогнат да разберете по-добре състоянието на пациентите. 1. „Аз не искам да убия себе си. Искам да  убия тази част от мен, която иска да се самоубие.“

  • Бягство от женствеността – Карен Хорни

    Бягство от женствеността – Карен Хорни

    Маскулинният комплекс у жените през погледа на мъжете и жените Int. J. Psycho-Anal., VII (1926) В някои от последните си работи Фройд обръща голямо внимание на определена едностранчивост на нашите аналитични изследвания. Аз имам предвид факта, че до скоро време обект на анализата преимуществено се явяваше съзнанието на мъжа и момчето. Причината е очевидна. Психоанализата е творение на мъжкия гений, и почти всички, които са развивали нейните идеи, също са били мъже. Естествено и закономерно е, че те са били ориентирани към изучаване същността на мъжката психология и са разбирали повече мъжкото развитие, отколкото женското. Въпреки това, важна крачка към разбирането

  • Забранената женственост. Психоанализата по проблема за фригидността.

    Забранената женственост. Психоанализата по проблема за фригидността.

    Струва си да се отбележи, че изследвайки широко разпространеното явление фригидност, терапевти и сексолози стигат до диаметрално противоположни изводи. Терапевтите, отчитайки високата индивидуална значимост на това разстройство, сравняват фригидността с нарушението на мъжката потентност и заявяват, че и двете явления в еднаква степен следва да се разглеждат като болест. Тази гледна точка свидетелства за важността от още по-сериозен подход към изучаването на етиологията и лечението на фригидността, особено като се има предвид широката й

юни 2016

Бягство от женствеността – Карен Хорни

юни 25th, 2016|

Маскулинният комплекс у жените през погледа на мъжете и жените Int. J. Psycho-Anal., VII (1926) В някои от последните си работи Фройд обръща голямо внимание на определена едностранчивост на нашите аналитични изследвания. Аз имам предвид факта, че до скоро време обект на анализата преимуществено се явяваше съзнанието на мъжа и момчето. Причината е очевидна. Психоанализата е творение на мъжкия гений, и почти всички, които са развивали нейните идеи, също са били мъже. Естествено и закономерно е, че те са били ориентирани към изучаване същността на мъжката психология и са разбирали повече мъжкото развитие, отколкото женското. Въпреки това, важна крачка към разбирането

Коментарите са изключени за Бягство от женствеността – Карен Хорни

Забранената женственост. Психоанализата по проблема за фригидността.

юни 8th, 2016|

Струва си да се отбележи, че изследвайки широко разпространеното явление фригидност, терапевти и сексолози стигат до диаметрално противоположни изводи. Терапевтите, отчитайки високата индивидуална значимост на това разстройство, сравняват фригидността с нарушението на мъжката потентност и заявяват, че и двете явления в еднаква степен следва да се разглеждат като болест. Тази гледна точка свидетелства за важността от още по-сериозен подход към изучаването на етиологията и лечението на фригидността, особено като се има предвид широката й

Коментарите са изключени за Забранената женственост. Психоанализата по проблема за фригидността.

май 2016

Днес 06.05.2016г. се навършват 160 години от рождението на Зигмунд Фройд.

май 6th, 2016|

Днес 06.05.2016г. се навършват 160 години от рождението на основателя

Коментарите са изключени за Днес 06.05.2016г. се навършват 160 години от рождението на Зигмунд Фройд.

април 2016

Адаптация на детето към училищно обучение в първи клас.

април 12th, 2016|

Периодът между шестата и седмата година поставя началото на коренна промяна в живота на детето. От този момент нататък започва нов интензивен етап във физическото и интелектуалното му развитие, като същевременно се усъвършенстват вече придобитите навици и се формират нови, по-сложни умения за комуникация и поведение. Поради това систематичното обучение на децата започва на тази възраст с постъпването в първи клас. Пред какво се изправя детето, когато тръгва на училище? По традиция смятаме, че единствената задача на първокласника е да се научи да чете и пише. Няма съмнение, че това е приоритет на училищното обучение, тъй като главната му цел е интелектуалното развитие на детето. Но всъщност пред него има още много и по-трудни за преодоляване предизвикателства. Най-общо те са свързани с цялостно разгръщане на личностния потенциал – не само на интелектуално, но също на физическо и социално ниво. В училище децата за първи път доказват “насериозно” своята самостоятелност и отговорност пред възрастните; там се извършва и първата значима обществена проверка на вече усвоените от тях знания, социални норми и стандарти на поведение. Преведено на езика на чувствата, за детето да стане ученик означава да се приобщи към света на големите и да придобие увереност в собствените сили, с което се полагат основите на истинското емоционално и социално съзряване. Затова успешният старт в началото на училищното обучение е особено важен. Но той е само един от етапите на прехода от предучилищна към училищна възраст, който започва далеч преди първия учебен ден и понякога може да продължи до края на първата учебна година. Основният компонент на този преход е адаптацията към училището. По същество тя е процес на психично приспособяване на детето към качествено променени условия на живот и дейност. Шест-седем

Коментарите са изключени за Адаптация на детето към училищно обучение в първи клас.